Skönhetstips! finnar

Oväntade gäster. Oönskade gäster. Inneboende.
De kommer alltid precis innan festen, eller den nya dejten...
Finnar!

Visst låter det tjatigt när folk hela tiden påpekar att man inte ska röra finnarna och inte klämma på dem, ja, lyssna på tjatet, ta till er det och ni kommer slippa höra det.

För att torka ut finnarna kan man under kvällen lägga tandkräm på dem, det har man alltid hemma!
Täckstift har även det en uttorkande funktion.

Apoteket har flera olika bra serier av hudvård mot finnar, eller allmänt ren och fräsch hud, för olika ansiktstyper. Personligen så skulle jag kunna rekommendera Neutrogenas Blackhead Eliminating Daily Scrub eller deras lilla Rapid Clear Treatment.
Neutrogena håller verkligen vad de lovar! Bra scrub!
Likaså skulle jag kunna rekommendera Garniers Pure, Stylo Anti-Spot, Anti-Blemish Pen.
Rapid Clear och Pure är lite av samma sak, spot control, båda är bra, väldigt bra, men Pure är bättre,
Självklart ska jag även nämna Clerasil, det är ett märke som man direkt accossierar till när man pratar om finnar. Jag använder deras Cleansing Gel Wash. Just den här produkten här följt med mig under flera år, jag har följt med under prisändringar och förpackningsförändringar, men förändring av kvalité är inget som skett, produkten ligger fortfarande på plats ett hos mig när det gäller ansiktstvätt!
Mitt nyaste köp är Nivea Visage, Refreshing Toner. Jag har inga dåliga kommentarer men det är inte märkvärdigt bra heller. L300 har ett jättebra ansiktsvatten för torr hy, fet hy och normal hy, deras oparfymerade Refreshing toner med alkohol (Gentle Toner utan alkohol för torr hy)



Tvätta morgon och kväll med mild tvål eller ansiktstvätt.
Efterbehandla med fettfri återfuktande gel för fet och finnig hy.

Eftersom det ändå, trots allt, kan vara svårt att hålla fingrarna borta från ansiktet, 
se åtminstonde till att hålla händerna rena, tvätta dem ofta!


Kommentarer
Postat av: Skrba!

Jag vill tillägga en prisvärd produkt från Apoteket, nu när ändå de kom på tal. ACO:s hudserievård för ämre hy har blå förpackningar, oxå innehållandes ansiktstvätt och sån skit, men det är inte den jag ska tumma upp, utan deras gel, alltså, gud, faktiskt det bästa jag prövat! Applicerar den innan läggdags och vaknar med känslan av ett babyface! Vill inte skölja mej ens, haha. Såna småpipplor, försvinner oxå av den.

2009-03-14 @ 13:46:05
Postat av: sweet

Jag håller faktiskt med om den. Provade den förut och den är grym!

2009-03-14 @ 13:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Månadens Måste!

8 Oscars-nominerade
Slumdog Millionare


RSS 2.0